0
0

سئو یاهو و سئو بینگ

1519 بازدید
سئو یاهو و سئو بینگ

در فضای وب یک موتور جستجو فعالیت نمیکند بلکه وبسایت هایی مانند بینگ، یاهو و به تازگی که مرورگر بریو از موتور جستجوی خود رونمایی کرده است در رقابت با یکدیگر هستند. شاید رقابت این وب سایت ها با گوگل دور از ذهن باشد اما بد نیست در زمان فعالیت سئو بر روی سایت خود نگاهی هم به الگوریتم های این موتور های جستجو بیاندازیم.

تفاوت سئو در موتور جستجوی گوگل و یاهو

شاید درصد کمی از کاربران از موتور های جستجوی دیگر استفاده کنند اما نمیتوان از این کاربران چشم پوشی کرد. یاهو یک وب سایت که به نام موتور جستجو را به تنهایی بر دوش نمیکشد و به عنوان رسانه خبری هم به آن نگاه میکنیم. یاهو را میتوان شناخته شده ترین موتور جستجو بعد از گوگل شناخت از این رو قصد داریم تفاوت های سئو در گوگل و یاهو را بیان کنیم.

سئو در یاهو

در مقایسه با گوگل رقابت کمتری در یاهو است زیراکه بسیاری از وبسایت ها فقط بر موتور جستجوی گوگل تمرکز دارند و این میتواند برای هر وبسایتی یک امتیاز محسوب شود. در کنار سئو گوگل نگاهی به سئو در یاهو نیز داشته باشید. این کار برای شما در گوگل امتیاز منفی در بر ندارد. تفاوت هایی در سئو یاهو و گوگل وجود دارد که باید آن ها را به دقت انجام دهید. یکی دیگر از مسائلی که میتواند شما را در یاهو به رتبه های بالا برساند سادگی سئو یاهو است که دقت و پیچیدگی های گوگل را ندارد.

URL ها در یاهو (آدرس ها صفحات در سئو یاهو)

یکی از تفاوت های گوگل و یاهو میزان اهمیت آدرس سایت و صفحات است که نزد یاهو از اهمیت خاصی برخوردار است. آدرس اصلی سایت باید مورد اعتبار و قدیمی باشد. اعتبار دامنه یکی از مواردیست که یاهو به آن توجه میکند و سه دامنه زیر از دامنه های معتبر برای یاهو است. 

.gov

.edu

.org

اعتبار، نوع و سن دامنه و سایت از نکات مهم در سئو یاهو است.

کلمات کلیدی در سئو یاهو

یاهو نگاه ویژه ای به کلمات کلیدی دقیق دارد. سعی کنید برای فعالیت در یاهو کلمه کلیدی و مترادف های آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید. به صورت کامل تحقیق در مورد کلمه کلیدی را انجام دهید و آنها را با دقت وارد سایت کنید. یکی از مهم ترین معیار های یاهو را درست انجام دهید. به طور دقیق و درست هم از مترادف ها استفاده کنید تا نتیجه کافی را ببینید. برای درک بهتر و دقیق تر کلمات کلیدی مقاله کلمه کلیدی چیست؟ را مطالعه کنید.

نقش بک لینک در سئو یاهو

در الگوریتم های یاهو اهمیت بکلینک ها بیش از چیزیست که از گوگل میدانیم. از نظر یاهو بک لینک ها ارزش بیشتری دارند و میتوان آن را یک فاکتور مهم در یاهو دانست. شاید سخت گیری ها در سئو یاهو کمتر از گوگل باشد اما همچنان بر طبیعی بودن آن مسر باشید. بک لینک های گروهی و عجیب را کنار گذاشته و به صورت صحیح و طبیعی لینک سازی کنید.

عمر سایت

از دیگر مواردی که یاهو آن را بیش از گوگل مهم میداند عمر سایت است. عمر و سن سایت شما در الگوریتم یاهو به فاکتوری مهم تبدیل شده است. این فاکتور در الگوریتم های گوگل جایی ندارد.

کیفیت محتوا

کیفیت محتوا برای یاهو همانند گوگل مهم و با ارزش است. محتوا باعث رشد کسب و کار شما میشود و ارزش فعالیت شما را بالا میبرد. پر کردن محتوا از کلمه کلیدی نه برای گوگل و نه برای یاهو مناسب است؛ پس باید ضمن تولید و انتشار محتوای قوی چگالی کلمات کلیدی را به درستی رعایت کنید.

استفاده از کلمات کلیدی بلند

همانطور که در مقاله کلمه کلیدی توضیح داده ایم ابتدا باید از کلمات کلیدی بلند استفاده شود. در یاهو هم این قضیه صدق میکند و ابتدا از کلمات کلیدی بلند برای کسب جایگاه استفاده کنید. در کلمات کلیدی بلند رقابت کمتری وجود دارد و شما میتوانید جایگاه بهتری را کسب کنید.

تیتر ها و توضیحات متا

تیتر ها و توضیحات متا نقش مهمی در سئو ایفا میکنند. این نقش در سئو یاهو نیز تکرار شده است و اهمیت آن نه تنها برای گوگل احراز شده است بلکه برای یاهو هم تایید شده است. استفاده از کلمات جذاب مانند شگفت انگیز، استثنایی، کمترین قیمت و … میتواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد. این موضوع نه تنها برای یاهو بلکه در سئو گوگل نیز برای شما می تواند تاثیر گذار باشد.

سئو بینگ و تفاوت آن با گوگل

بینگ موتور جستجوی شرکت مایکروسافت است که گوگل هزینه های زیادی را برای نگه داشتن فاصله خود با آن میکند. اما مایکروسافت با استفاده از مرورگر پیش فرض خود توانسته بسیاری از کاربران را مجاب به استفاده از مرورگر اج و موتور جستجوی بینگ کند.

کلمه کلیدی در سئو بینگ

در کلمات کلیدی تفاوتی میان بینگ و گوگل است. در گوگل ربات ها به درک معنایی واژه ها میپردازند و محتوای شما را به خوبی درک میکنند اما در بینگ به این صورت نیست. در بینگ شما باید دقیقا از کلمه کلیدی در متن، تیتر ها و متا ها استفاده کنید تا بتوانید در موتور جستجوی مایکروسافت جایگاهی داشته باشید.

این بدان معنا نیست که گوگل علاقه ای به کلمه کلیدی دقیق ندارد بلکه گوگل درک بهتری از محتوا دارد و محتوا و کلمات مترادف را بهتر می تواند درک کند.

بک لینک در سئو بینگ

میزان حساسیت گوگل را در لینک سازی میدانید پس این کار چقدر پر ریسک و خطرناک است و نیاز به تخصص و تجربه دارد. اما در سئو بینگ لینک سازی بسیار بسیار مهم و جز الگوریتم های با ارزش در این موتور جستجو است. پس لینک سازی را برای بینگ فراموش نکنید زیرا که در بسیاری از جستجو ها لینک سازی را به سئو داخلی ترجیح میدهد.

دامنه هایی نظیر org، edu و gov از دامنه هایی هستند که برای موتور جستجوی بینگ اهمیت زیادی دارند.

سوشال سیگنال ها

اگر شما یک وبمستر یا سئومستر باشید قطعا با واژه سوشال سیگنال آشنا هستید. سوشال سیگنال ها یکی از موارد تاثیر گذار در کسب رتبه برای موتور جستجوی بینگ است. با برند خود در شبکه های اجتماعی فعال باشید تا کاربران در مورد شما صحبت کنند. صحبت کردن در مورد برند شما، تعامل با پست ها و صفحات شما و همچنین ورودی کاربران از شبکه های اجتماعی میتوانید وب سایت شما را در الگوریتم های گوگل و بینگ محبوب کند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://paaragraph.com/?p=15211
اشتراک گذاری:
میلاد جوان مجیدی
مطالب بیشتر

نظرات

1 نظر در مورد سئو یاهو و سئو بینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *